۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

علیخانی: هیچ کس حاضر نیست مسئولیت گروه‌های خودسر را بر عهده گیرد


چکیده :  نماینده قزوین در مجلس در ادامه گفت: امروز برخی صولگرایان دلسوزانه انتقاداتی را مطرح می‌کنند که جای تشکر دارد اما گلایه‌ای که از همکاران اصولگرا در مجلس وجود دارد این است وقتی بنده به عنوان یک طلبه و نماینده ملت از روز اول خطر را احساس کردم و در تریبون مجلس بیان کردم، آنها ما را ”هو“ می‌کردند و فریاد ”دو دو“ سر می‌دادند، اما امروز نه تنها از دولت حمایت نمی‌کنند بلکه خودشان آن را نقد می‌کنند. لذا ‌ای کاش بعضی ها همان روز اول مسائل را عمیقا درک می‌کردند تا کار به این جا نرسد و اگر امروز هم از مجلس دفاع نکنند در آینده گرفتاری‌ها باعث آسیب آنها می‌شود. عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس با اشاره به انتقاد اصولگرایان از وضعیت فعلی کشور، گفت: ای کاش بعضی ها همان روز اول مسائل را عمیقا درک می‌کردند تا کار به این جا نرسد.


قدرت‌الله علیخانی نماینده مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد سخنان اخیر رئیس مجلس خبرگان رهبری در مورد بی‌توجهی شعار جذب حداکثری و دفع حداقلی مقام معظم رهبری، با جامع و عمیق خواندن این سخنان اظهار داشت: متاسفانه پس از این تاکید رهبری ما شاهد دفع برخی از چهره‌های سیاسی بودیم و مشاهده می‌شود که به این بیانات بی‌توجهی می‌شود.

وی در مورد بی‌توجهی به قانون نیز گفت: دلیل هشدار هاشمی دراین زمینه این است که شخص وی درد آشناست و خطرات را عمیقا درک می‌کند و از سردلسوزی نظام، انقلاب و آرمان‌های امام ورهبری این تذکرات را بیان می‌کند و مقام معظم رهبری هم همیشه مثل حضرت امام(ره) خواستار یکپارچگی و وحدت جامعه بوده‌اند که متاسفانه عده‌ای خلاف این سخنان عمل کرده و می‌کنند.

علیخانی تصریح کرد: هر کشوری طبق قانون و برنامه باید اداره شود و وقتی مجلس قانون را تصویب می‌کند و دولت آن را اجرا نمی‌کند استبداد شکل گرفته است که به همین خاطر مقام معظم رهبری در

سخنان اخیرشان در جمع اعضای هیات دولت از ضرورت توجه به قانون و خودداری از موازی کاری سخن گفتند.

وی با اشاره به تغییر عنوان ”معاونان ویژه“ رئیس‌جمهور در امور مناطق مختلف جهان به ”مشاور رئیس‌جمهور“، این امر را برای فرار از تذکرات رهبری عنوان کرد و یادآور شد: در گذشته نیز رئیس‌جمهور سازمان برنامه را منحل کرد و همه کارشناسان هشدار دادند که این اقدام سم مهلکی برای کشور است اما امروز این زمزمه شنیده می‌شود که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار است احیا شود، در حالی اگر طی این چند سال سازمان برنامه باقی مانده بود واقعا این حجم سنگین خسارات‌ها با وجود درآمد ۴۵۰ میلیارد دلاری، رخ نمی‌داد.
علیخانی ادامه داد: به طور مثال احمدی نژاد اخیرا در مراسم امضای چندین پروژه‌ در عسلویه تاکید کرد که این پروژه باید ظرف ۳۷ ماه باید اجرا شود، ولی کارشناسان گفته‌اند که این پروژه ۱۱۰ ماه طول می‌کشد. از طرف دیگر مشخص شده که بعضی از شرکت‌های طرف قرار داد این پروژه با سرمایه ۱۰۰ هزارتومان تاسیس شده است درحالی که پشتوانه این شرکت‌ها باید چندین میلیارد دلار باشد و پرداخت این مبالغ سنگین به این شرکتها معلوم نیست چه سرنوشتی را پیدا خواهد کرد.
نماینده قزوین در مجلس در ادامه گفت: امروز برخی اصولگرایان دلسوزانه انتقاداتی را مطرح می‌کنند که جای تشکر دارد اما گلایه‌ای که از همکاران اصولگرا در مجلس وجود دارد این است وقتی بنده به عنوان یک طلبه و نماینده ملت از روز اول خطر را احساس کردم و در تریبون مجلس بیان کردم، آنها ما را ”هو“ می‌کردند و فریاد ”دو دو“ سر می‌دادند، اما امروز نه تنها از دولت حمایت نمی‌کنند بلکه خودشان آن را نقد می‌کنند. لذا ‌ای کاش بعضی ها همان روز اول مسائل را عمیقا درک می‌کردند تا کار به این جا نرسد و اگر امروز هم از مجلس دفاع نکنند در آینده گرفتاری‌ها باعث آسیب آنها می‌شود.

عضو فراکسیون خط امام مجلس همچنین در مورد سخنرانی هاشمی رفسنجانی در مورد مخدوش کردن روحانیت در کشور یادآور شد: درزمان بنی صدر که به شخصیت‌های روحانی حمله می‌شد، امام می‌فرمودند که دشمن با یک امام جماعت که بدون سروصدا نمازبخواند کاری ندارند بلکه با شخصیت‌هایی که وجودشان در جامعه موثر است و نفوذ کلام دارند مشکل دارد، امروز هم دشمن در پی تضعیف این روحانیون است تا اگر روزی خدای نکرده تسلط پیدا کردند دیگر این روحانیت پیشتازی و اثر نفوذی کلام خود را از دست داده باشد و در میان مردم اعتباری نداشته باشد.

علیخانی گفت: هاشمی یکی از افرادی است که مورد حمله و بی‌انصافی بوده است و وقتی سخن از خدشه دار کردن روحانیتمی‌گوید، منظورش همین نکته مهم است اما به زبان دیگری مطرح می‌کند.


وی همچنین در مورد جریان‌های خودسر در کشور گفت: هیچ کس حاضر نیست که مسوولیت این گروه‌ها را بر عهده گیرد در حالی که کاملاً مشخص است که خودسرها هدایت شده‌اند و اگر این گونه نبود امکان نداشت که ظرف چند روز متوالی در جایی تجمع کرده و به اقدامات تخریبی بپردازند و کسی هم مسئولیت قبول نکند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر