۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

دموکراسی چیست؟!


دموکراسی روشی است معین برای رسیدن به نتایج نا معین.براساس این روش حکومت بدون خونریزی واز طریق انتخابات مستمر تعویض می شود، آزادی اقلیت ومخالفان برای همیشه تضمین می گردد، دگراندیشان اندیشه های بدیل را بسط می دهند ودگرباشان سبک های مختلف زندگی را تبلیغ و محقق می کنند قدرت توزیع می شود حکومت حق مردم ومبتنی بر رای آنان است هیچ کس  بهتر از خود مردم سعادت آنها را تشخیص نمی دهد هیج کس نمی تواند خود رادلسوزتر از دیگران محسوب کند وبه جای دیگران درباره ی سرنوشت آنها تصمیم بگیرد.
حکومت هیچ فرد گروه حزب ایدئولوژی ومکتب از قبل تضمین نمی شود واگر شهروندان نظام فکری واجتماعی خاصی را نخواهند آن نظام با خواست مردم صحنه را ترک خواهد کرد.

التزام به دموکراسی ،التزام به اصل بازی و قواعد آن است، نه نتیجه بازی.
______________________________
پ.ن:پس به این نتیجه میرسیم که مردم باید تصمیم بگیرند! آرا عمومی بالاترین مرجع برای تصمیم گیری است!
دقت کنید هیچ کس صلاح مردم را بهتر از خودشان نمیداند!
پس در جامعه دموکرات نیازی به شاه و امام و ولی فقیه و هیچ اقا بالاسر دیگه ای نیست! نیاز به مراجعه به آقایون مراجع نیست! نیازی به بت سازی و مقدس سازی نیست! همه چیز با رجوع به آرا مردم تعیین میشود!
حکومت هیچ فرد یا گروهی تضمین شده نیست! ولی وقتی کسی ادعای نیابت خدا را بکنه مطمئنا توده ها هم از سر بی اطلاعی از او اطاعت میکنند!
پس دوستان خرده نگیرند که چرا ما بدنبال سکولاریسم هستیم!چون تا زمانی که دین  از سیاست جدا نشه و به همون جایگاه قبلیش یعنی مساجد و خونه ها بر نگرده دموکراسی در این کشور محقق نخواهد شد!!
والسلام!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر