۱۳۸۹ مهر ۱۳, سه‌شنبه

فرهنگنامه سبز:این قسمت جنتی!


                  eefc2ab6200f4a2d825d.jpg              
جنت( Jannati ): بهشت. فردوس. بوستان. باغ. جنات. جنان. جنتی: " آنکه خواهد مردم بهشت روند ولو به عنف." غروب به جنتی سر بزن( شب بیا تو باغ). جنتی: اهل جنت( آنکه مردم را برای رفتن به بهشت کتک بزند و اگر لازم شد به آنها زورچپان کند.) جنت آباد: " منطقه ای نوساز که به علت دور بودن آن از نماز جمعه ممکن است مردمش به بهشت بروند." یک نوع امام جمعه که کوتاهترین نوع آن و همقد رئیس جمهور است. جنات( Jonat): جانی، جانیان. جمع تعدادی جنتی. جنان: ( جمع جنت): بهشتها، فردوسها، باغها، بوستانها. جنان صفت: یا آقای اقتصاد دان که آدم خوبی است و ربطی به جنتی ندارد. جنت جکسون: " یک خواننده زن پاپ که صدایش کمی کلفت تر از جنتی است ولی به همان اندازه جیغ می کشد." جنتامایسین: " نوعی پماد ضد درد و ضد سوختگی که بعد از خطبه های نماز جمعه جنتی حتما استعمال شود." کاربرد در جمله: " جنتی امروز خواستار محاکمه سران اعتراضات انتخاباتی شد." امام جمعه تهران. جنتی: " نام یک نوع از دایناسورهای باقیمانده از دوره دوم زمین شناسی از تیره جانتیاتوپس
جملات معروف
" اکثریت اهل باطل است."، " انتخابات دهم واقعا سالم بود"، " در وقایع اخیر فقط هفت هشت بسیجی شهید شدند." بشر غیر از اسلام همان حیواناتی هستند که روی زمین می چرند و فساد می کنند"، " چیزی که سبب شد بشر زنده بماند و خودش را قتل عام نکند، شهدای ما بودند."، چرا کاری می کنید که همه حس کنند از زندان نباید ترسید؟"، " تروریستی را گرفتند، چهار تا سووال از او کردند، اعدامش کردند، به این می گویند سرعت در کار."، " اول باید می گفتم بسم الله، یادم رفت."
زندگینامه علمی
متولد قم. متولد اصفهان. احتمالا متولد چند جای دیگر. یک فرزندش در جوانی به دلیل همکاری با مجاهدین خلق اعدام شد و جنتی چند سال بعد در دهه شصت تفاوت مجاهدین با بقیه را فهمید. وی تحصیلات زبان و ادبیات عرب را به مدت پنج سال در اصفهان آغاز کرد، بعدا به تحصیلات ادبیات عرب در قم ادامه داد( چهار سال)، وی ادبیات عرب را بصورت تمام وقت در تهران به مدت شش سال ادامه داد. سپس برای ادامه آموزش زبان عرب برای پنج سال به مشهد رفت و در آنجا با برخی واژه های فارسی( بجز جیغ کشیدن) آشنا شد. وی مدت چهار سال نیز در حوزه علمیه قم به خواندن زبان عرب پرداخت و در حال حاضر تا حدی بر زبان فارسی و انگلیسی مسلط است.
دیدگاههای انسان شناسی
غیرمسلمانان حیوانات اند و روی زمین می چرند.
هر کس مسلمان است ولی شیعه نیست دین را نفهمیده و به کفار نزدیک تر است.
هفتاد درصد روحانیون و هشتاد درصد مردم ایران، عوامل انگلیس و آمریکا هستند.
حقیقت چیزی است که سیمای جمهوری اسلامی اعلام می کند.
خداوند از راههای مختلف انسان را راهنمایی می کند، مثلا زندان و بازجویی و بیل و کلنگ
مهم نیست که حکومت مورد احترام نباشد، مهم این است که کسی جرات بی احترامی نکند.
تعریف انسان: انسان موجودی است پیرو ولی فقیه که نماز جمعه می خواند و صلاحیت دارد.
مشاغل قبلی
دبیر‌ شورای‌ هماهنگی‌ تبلیغات‌ اسلامی، ریاست‌ سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی، نمایندگی رهبران خمینی‌ و خامنه ای‌ در اتحادیه‌ انجمنهای‌ اسلامی‌ دانش‌ آموزان، عضویت‌ در شورای نگهبان‌ قانون‌ اساسی‌ با حکم‌ رهبران خمینی‌ و خامنه‌ای، دبیری‌ شورای‌ نگهبان‌ قانون‌ اساسی، امامت‌ جمعه‌ موقت‌ قم‌، کرمانشاه‌ و تهران‌، نمایندگی‌ مجلس‌ خبرگان‌ در دوره‌ اول‌ و دوم‌ از استان‌ خوزستان‌ و در دوره‌ سوم‌ از استان‌ تهران‌ و عضویت‌ در هیأت‌ تحقیق‌ مجلس‌ خبرگان‌، عضویت‌ در مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام، عضویت‌ در شورای‌ بازنگری‌ قانون‌ اساسی، عضویت‌ در هیأت‌ مؤسس‌ جامعة‌ الزهرا، عضویت‌ در شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ با حکم‌ رهبری ، عضویت‌ در شورای‌ عالی تبلیغات‌ خارجی‌ با حکم‌ رهبری‌، مسوؤلیت‌ ستاد احیای‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر، عضویت‌ در کمیسیون‌ صدا و سیما به‌ عنوان‌ نائب‌ رئیس‌
در ادبیات فولکلوریک
" مثل کنیز ملاباقره، دست بهش بزنی تا جمعه جیغ می زنه"، " نگهبان تو هسم، شنبه بیام بپرسم، جمعه بیام برقصم."، " رئیسی که نون نداره، این همه زبون نداره."، " نخود همه آش."، " بهش گفتن اسمش چیه و از کی هست؟ گفت، نه بباره نه به داره، اسمش خاله موندگاره"، " گفتن کی رو بذاریم رئیس شورای نگهبان، آقا گفت دختر همسایه هر چه چل تر، واسه ما بهتر."، " گفتن اینو واسه چی گذاشتی شورای نگهبان؟ گفت، هر کس از هر جا رونده است با ما برادر خونده است."، " یکی جنتی رو اذیت می کرد، به طرف گفت: نکن که پیش از من و تو لیل و نهاری بوده است، گفت: پیش از من شاید ولی پیش از تو گمان نمی کنم لیل و نهاری بوده باشد." هم از توبره می خوره، هم از شورای نگهبان، هم از صدجای دیگه."
دوبیتی، ذکر بقای جنتی
مرا نه سر نه سامان آفریدند
توی شورای نگهبان آفریدند
همه یاران و پیران رفته در خاک
مرا از خاک ایشان آفریدند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر